Nordic Walking Park Białogóra

Nordic Walking Park Białogóra to prawie 32 kilometry tras dostosowanych do różnego poziomu zaawansowania. Nordic Walking Park Białogóra to specjalnie przygotowane ścieżki dla miłośników aktywnej rekreacji. Trasy zostały tak przygotowane aby każdy nawet początkujący mógł im sprostać, oczywiście jest również trasa czarna dla prawdziwych zawodowców.

Wszystkie trasy są czytelnie oznakowane tablicami czym nie ustępują najlepszym trasom w Europie, na planszach znajdziecie również wszelkie niezbędne informacje między innymi o tym jak przygotować trening czy rozgrzewkę. Na trasach znajdują się również stacje pomiaru tętna.

[żółta] Trasa nr 12 – Nordic Walking Park Białogóra

Dystans: 3,7 km  Czas przejścia: ok. 40 min

Dla nowicjuszy przygotowana została najłatwiejsza trasa o długości niespełna 4 kilometrów. Startujemy z parkingu przy deptaku prowadzącym na plażę. Następnie skręcamy w wąską ścieżkę w lewo aby dostać się na utwardzoną drogę tuż obok szlabanu skręcamy w prawo. Kiedy za nami będzie już około 1/ trasy musimy skręcić w lewo, aby porzucić czarny szlak i wejść na etap który wymaga od nas najwięcej wysiłku czyli odcinek po piasku, który na szczęście nie jest zbyt długi, a jego pokonanie powinno zając nam nie więcej niż 6 minut. Następne etapy są już zdecydowanie łatwiejsze i obejmują między innymi odcinek leśnej drogi.  W połowie szlaku żółtego łączymy się ze szlakiem czerwonym i przy punkcie pomiaru tętna musimy skręcić w prawo. Po 2600 metrach naszej wędrówki dotrzemy do miejsca, w którym łączą się wszystkie cztery szlaki a stąd już pozostanie nam już tylko około kilometra do powrotu do parkingu.

[zielona] Trasa nr 13

Dystans: 5,3 km  Czas przejścia: ok. 60 min

To najbardziej malownicza trasy i nie dlatego, że nosi nawę zielonej. Trasa mierzy około 5 kilometrów i prowadzi po ubitych i gruntowych ścieżkach, jej początek jest wspólny z trasą żółtą czyli zaczynamy od parkingu przy deptaku. Idziemy trasą aż do punktu pomiaru tętna i następnie skręcamy w lewo, skąd leśna ścieżka prowadzi nas do szerokiej alei, którą idziemy przez około 1300 metrów, aby następnie skręcić w lewo w ścieżkę gruntową. Podziwiając przepiękne widoki idziemy dalej po utwardzonej drodze leśnej a następnie skręcamy  w lewo. Tą droga idziemy cały czas do momentu kiedy nie zobaczymy zabudowań Białogóry, stąd już tylko kilometr do końca czyli parkingu.

[czerwona] Trasa nr 14

Dystans: 9,1 km  Czas przejścia: ok. 90 min

Trasa czerwona zalecana jest dla osób średnio zaawansowanych, a jej przebycie zajmie nam około 90 minut. Na trasie czerwonej poruszamy się w większości po gruntowych leśnych ścieżkach. Zaczynamy oczywiście z parkingu przy deptaku, następnie skręcamy w lewo i kierujemy się przez dwa kilometry tak jak w przypadku trasy żółtej. Następnie musimy przejść na trasę czerwoną i leśną drogą dojść do leśnej stajni. Kilometr dalej napotkamy stanicę harcerską gdzie czek na nas tablica ze specjalnie przygotowanymi ćwiczeniami. Dalej poprowadzą nas oznaczenia trasy czerwonej i tak aż do 7,3 kilometra trasy kiedy musimy skręcić w lewo.

[czarna] Trasa nr 13

Dystans: 13,6 km  Czas przejścia: ok. 120 min

Trasa czarna to najdłuższy odcinek bo mierżąca niemal 14 kilometrów, to trasa dla prawdziwych zawodowców. Zaczynamy od ścieżki dydaktycznej aby po pokonaniu około 500 metrów skręcić w lewo. Kiedy zobaczymy zabudowania należy skierować się w stronę stadniny i przejść po betonowych płytach aż na drogę gruntową. Po lewej stronie będziemy mijać rezerwat roślinności atlantyckiej. Po około 3000 metrów czeka na nas punk pomiaru tętna oraz tablica informacyjna. Idziemy dalej trasą aż do pasa technicznego mijając po prawej stronie plażę. Mniej więcej w połowie trasy dojedziemy do głównej alteri łączącej Białogórę z plażą i następnie skręcamy w las i dochodzimy do połączenia czterech tras a następnie skręcamy w prawo. Po przejściu 13 kilometrów docieramy do mety trasy czarnej.